Groeisubsidie voor ice cream brand Boogo

BoogoJorgo Struyve en Nicolas Destoop zijn de creatieve geesten achter Boogo, een unieke dessert ervaring mét alcohol. DB&P consultant Sydney van Bokhoven vroeg kmo-groeisubsidie voor hen aan, waardoor men straks ook buiten de landsgrenzen kan genieten van de innovatieve ijssmaken.

Met een gezamenlijke passie voor overheerlijke desserts, besloten Jorgo en Nicolas tijdens hun studie in Gent een vernieuwend ice cream brand op te richten. De vrienden waren vastberaden en na een jaar van smaken verzinnen, combinaties proberen en vooral heel veel proeven werd Boogo officieel gelanceerd in september 2017. Inmiddels ligt het ijs van Boogo bij 200+ supermarkten door heel België.

Financiering voor rebranding

Het merk Boogo is succesvol, maar Jorgo en Nicolas willen graag blijven innoveren. “Daarom besloten wij dat het tijd was voor rebranding”, legt Jorgo uit. Er werd extra kapitaal opgehaald bij investeerders en via één van hen werd er contact gelegd met een marketingbureau in Londen. “Dit bureau werkt echt op wereldniveau en dat is cruciaal in onze sector. We moeten er op alle fronten uitspringen!”

Kmo-groeisubsidie

In dezelfde periode leerden Jorgo en Nicolas DB&P consultant Sydney van Bokhoven kennen die hen wees op de kmo-groeisubsidie. Met deze regeling ondersteunt de Vlaamse overheid innovatieve ondernemingen bij het realiseren van groeitrajecten. “Het aanvragen van de kmo-groeisubsidie is heel vlot verlopen. Sydney is straight to business. Wij wisten direct wat er van ons werd verwacht en het resultaat is er!” Boogo ontving maar liefst € 50.000 subsidie.

Boogo wordt Liq

“Dankzij de financiering kunnen wij het merk Boogo volledig veranderen”, legt Jorgo uit. “Om te beginnen hebben we een grootschalig onderzoek verricht in vijf landen en op basis van de uitkomst hebben we zes nieuwe smaken ontwikkeld. Deze zijn een stuk innovatiever dan voorheen, want we willen een dessert ervaring creëren in plaats van een cocktail ervaring.” Ook over de nieuwe naam is nagedacht. “Boogo wordt Liq. Deze naam is makkelijker uit te spreken in het buitenland en dat is ontzettend belangrijk in het proces van internationalisering.”

Internationalisering

“Het is onze droom Europa volledig te veroveren met het grootste ijsmerk met alcohol. In eerste instantie zullen we uitbreiden naar Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Daarna gaan we ons oriënteren op de zuidelijke landen zoals Italië en Spanje, maar ook Scandinavië is een optie. Wist je dat de ijsconsumptie per persoon het hoogst is in Scandinavië? Daar eten ze namelijk het hele jaar door ijs én ze staan open voor innovatie!”

Ook kmo-groeisubsidie aanvragen?

Wilt u net als Boogo ook subsidie ontvangen voor de realisatie van uw groeitraject? Neem dan vrijblijvend contact op met DB&P consultant Sydney van Bokhoven voor meer informatie.